jenteusa.reismee.nl

Eerste week

De eerste week in Amerika zit erop! Ondanks dat het begin een beetje lastig was, gaat het nu al een stuk beter.


Mijn school begon op 27 juli terwijl ik pas op 7 augustus hier aankwam en dus pas 9 augustus begon met school. Hierdoor was iedereen al begonnen met school en was het best moeilijk om mee te komen omdat ik geen idee had waar ze het over hadden (ondanks dat de stof hier echt een stuk makkelijker is). De eerste toetsen waren afgelopen week al maar die hoefde ik gelukkig niet te maken. Hierdoor was school vaak wel saai omdat ik niet zo veel hoefde te doen.


Op woensdag begon ik met voetbaltraining, dat was heel leuk! Woensdag en donderdag was training in de gymzaal omdat het buiten te warm was, maar vrijdag was het wel buiten. Ik ken daardoor al een stuk meer mensen op school dus dat is fijn. Ik heb elke dag voetbaltraining van 14:45 tot 17:30. Hierdoor ben ik elke dag op school van 7:40 tot 17:30! Ook heb ik nog om de dag gym, dus sporten doe ik genoeg. Dat moet ook wel met al dat eten :)


Ik hoef gelukkig niet meer met de schoolbus naar school. De buurvrouw brengt me nu naar school elke ochtend (2 buurjongens gaan ook naar mijn highschool), daar ben ik heel blij mee want nu kan ik een halfuur langer slapen. De eerste dag dat ik met de schoolbus naar school zou gaan, kwam die niet. Omdat ik ver van school woon (15 min met de auto,maar in dit schooldistrict is het ver), komt de bus daar normaal nooit. Mijn gastouders hadden wel hun adres doorgegeven en gezegd dat ze daar langs moest komen, maar de eerste dag was dat blijkbaar fout gegaan en heb ik 40 minuten op de bus gewacht. Uiteindelijk had mijn gastvader me maar naar school gebracht. De ochtend daarna kwam ze gelukkig wel, maar vanaf de ochtend daarna ging ik met de buurvrouw mee. Ik heb in elk geval een keer in een gele schoolbus gezeten!


Mijn gastgezin is super leuk. De kinderen zijn af en toe een beetje vermoeiend omdat ze zoveel energie hebben, maar meestal is dat juist gezellig. We hebben bijna elke avond gezwommen. Het zwembad is verwarmd dus we kunnen ook in de herfst zwemmen als het niet al te koud is buiten!


Vandaag (zaterdag) gingen we naar de Indiana State Fair. Dat is een hele grote kermis in Indianapolis. De kermis is er maar voor 3 weken in de zomer. Er was een gedeelte met attracties (zoals we ook in Assen hebben) een gedeelte met dieren en een gedeelte met eten. Ze hadden heel veel dieren, zoals: koeien, paarden, geiten en varkens. Boeren komen naar de kermis om hun dieren te laten zien en dan kunnen ze prijzen winnen. De dieren zaten in hele kleine ruimtes dus dat was best zielig. Wel heb ik het grootste varken van Indiana gezien:) Het eten gedeelte was super groot. Ze hadden heel veel eten en bijna alles was gefrituurd! Als eerst had ik een corndog gegeten, dat is een hotdog in deeg. Daarna hadden we mac and cheese met bbq pulled pork. Als laatst hadden we een 'elephant ear' gegeten. Dat is een soort cake met suiker en kaneel erop. Alles hadden we gedeeld want de porties zijn groot hier.


Morgen gaan we naar een Nascar race in Indianapolis (autorace), en daarna heb ik een bijeenkomst met andere uitwisselingstudenten in de buurt.

Reacties

Reacties

Nanda

Hé Jente,
Wat is het leuk om af en toe wat van je belevenissen te lezen.
Ik ben blij dat je je draai ee beetje hebt gevonden.
Het was natuurlijk ook best een heftig begin allemaal.
Veel plezier en succes verder.
Groetjes Nanda

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!