jenteusa.reismee.nl

Week 5

Na 4 uur in de auto en alle Amerikaanse klassiekers gehoord te hebben, kwamen we aan in St. Louis. Het was niet heel mooi weer, maar we hadden voor deze dag vooral dingen binnen gepland.

Als eerst gingen we naar het City Museum. Je had daar heel veel random dingen: Tunnels waar je doorheen kon kruipen (veelste krap voor volwassenen ik spreek uit ervaring), een aquarium, glijbanen, opgezette dieren en nog veel meer. In de avond gingen we naar een indoor klimpark en minigolfen.

Het was zondag wel heel mooi weer dus we konden veel dingen buiten doen. Eerst gingen we ontbijten in het hotel. Ze hadden heel veel en je kon je eigen wafels maken. Daarna gingen we naar de Arch, dat is een hele hoge boog (de hoogste boog van de wereld). Hierna gingen we naar Grant's farm. Het was een soort kinderboerderij met heel veel dieren: Geiten, vogels, alpaca's, bizons en nog veel meer. Ook een afdeling van Grant's farm was Budweiser Clydesdale. Daar waren een paar hele grote paarden die gebruikt worden voor de reclames van Budweiser. Als laatst gingen we naar Lone Elk park, dat was een park waar je doorheen kon rijden met de auto. Er waren allemaal wilde dieren zoals elanden, bizons en herten. Het was heel cool om al die dieren in het wild te zien. St. Louis is een hele leuke stad en het was een heel leuk weekend

Maandag was het Laborday. Dat is een feestdag hier maar niemand weet eigenlijk wat er gevierd wordt (dat mensen werken??) We waren in elk geval vrij van school/werk dus ik klaag niet. Een exchange student uit Duitsland, die ook naar mijn school gaat, kwam langs en we hebben de hele dag in het zwembad gezommen. Ook kwamen de buren even langs (die mij naar school brengen) en we hebben kickball gespeeld met z'n allen in de voortuin. Kickball is een soort honkbal, maar in plaats van een kleine bal te slaan, schop je een grote skippybal met je voet. Het was heel grappig en gezellig.

Dinsdag hadden we weer een teamdiner van mijn voetbalteam bij iemand thuis. Er was heel veel eten en we hebben just dance gespeeld op de wii. Woensdag had mijn voetbalteam weer een wedstrijd die ze helaas verloren hadden met 1-5.

Vrijdagavond ging ik naar de footballgame tegen Franklin, dat is een van de grootste rivalen van Whiteland (omdat de scholen heel dichtbij elkaar zijn)

Ltg

Leuk om dit allemaal te lezen, Jente! Enjoy!