jenteusa.reismee.nl

Eerste schooldag

Eerste schooldag


Vandaag ging ik voor de eerste keer naar school. De school begint normaal om 7:40 maar omdat ik eerst nog vakken moest kiezen en andere dingen regelen, had ik eerst een afspraak. Ik begon daarom vandaag pas vanaf mijn 3e klas.


Op mijn school hebben ze 'oranje dagen' en 'blauwe dagen'.

Op oranje dagen heb ik de vakken: Principles of Business Management (Soort bedrijfseconomie), Advanced PE (gym),

English American Studies (Engels) en Sociology (Sociologie).

Op blauwe dagen heb ik de vakken:

Integrated Chemistry and Physics (scheikunde + natuurkunde), Algebra (wiskunde), Photography (fotografie) en US history (Amerikaanse geschiedenis).

Ik heb om de dag oranje en blauwe dagen. Bijvoorbeeld maandag, woensdag en vrijdag zijn oranje dagen en dinsdag en donderdag zijn blauwe dagen. De week daarna is het andersom. Een klas is ongeveer een uur en 20 minuten


Als je denkt dat dit ingewikkeld is, dit is nog niks! Elke dag heb je een extra klas van ongeveer 40 minuten waarin je naar 1 van je klassen gaat die je hebt (wat elke dag anders is) en daar kan je huiswerk maken of eigenlijk doen wat je wil tenzij je docent zegt dat je iets moet doen. Elke woensdag heb je inplaats van deze klas een soort mentoruur genaamd 'Warrior way'. De mascotte van de school is een warrior (indiaan)


De school is echt een doolhof. Het is een super grote school met gangen die overal heen gaan. Natuurlijk heb ik klassen door de hele school heen en zelfs in het bijgebouw waardoor ik een stukje moet lopen voordat ik bij die klas kom. Gelukkig heb ik elke klas in hetzelfde lokaal omdat docenten hun eigen lokaal hebben. Als ik eenmaal weet waar al mijn klassen zijn, is het een stuk makkelijker dus dat komt over een paar dagen wel.


Mijn gastmoeder had aan een paar meiden van mijn school mijn nummer gegeven (ze is bevriend met hun moeder) en tijdens de lunch had ik met 1 van hun afgesproken. Dat was fijn omdat ik verder nog niemand ken op de school. Helaas heb ik geen klassen met haar of anderen waarmee ik al contact heb.


Lunch is ook ingewikkeld. Er zijn op 3 verschillende tijden lunch, omdat de school zo groot is. Tijdens de 3e klas zijn de lunches. Als je als eerst lunch hebt, heb je eerst een half uur pauze en daarna ga je naar je klas. Als je als 2e lunch hebt, ga je eerst voor een tijdje naar je klas, dan pauze en dan terug naar je klas. Als je 3e lunch hebt, ga je eerst naar je klas en daarna heb je pauze. Op Oranje dagen heb ik de 2e lunch en op blauwe dagen heb ik 3e lunch.


Om sporten te spelen op school, heb ik een 'physical' nodig (bewijs dat ik gezond genoeg ben om te sporten). We gaan dat morgen halen, dus dan zou ik woensdag of donderdag kunnen beginnen met voetbal op school.


Ohja nog wat leuks, de school begint om 7:40 maar ik ga met de school bus en die vertrekt om 6:33(!). Dit komt omdat ons huis een van de verste weg is van de school.

Reacties

Reacties

Jelmer

Leuk Jente, je maakt vast gauw nieuwe vrienden :)

Arnold

Leuk om te lezen dat het goed met je gaat!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!