jenteusa.reismee.nl

Week 9

Ik ben alweer 2 maanden in Amerika! Het eerste kwart schooljaar zit er al op en het voetbalseizoen is helaas voorbij.


Zaterdagochtend hadden we om 8:00 's ochtends training. We hadden een extra training omdat donderdag sectionals was. We hebben 22 mensen in ons team dus we speelden een oefenwedstrijd. Dat was heel leuk omdat ik de wedstrijden niet mee mag doen en ik nu eindelijk een soort wedstrijd kon spelen.


Een meisje die vlakbij waar ik woon naar school ging, kan heel goed voetballen. Wat grappig is, is dat ze nu voor het vrouweneftal van Heerenveen speelt!

Veel meiden uit mijn team kennen haar en mijn voetbalcoach is vrienden met haar vader. Na de training zaterdag had ik met mijn coach haar gefacetimed en had ik met haar gepraat over hoe zij het in Nederland vond als Amerikaan en hoe ik het hier vind. Ze woont op dit moment vlakbij Heerenveen maar ze vertelde dat ze bijna elk weekend naar Assen gaat. We hebben dus eigenlijk gewoon van plek geruild :)


Zaterdagmiddag gingen we naar een paar halloweenwinkels. Ze hebben hier halloweenafdelingen in bouwmarkten (net als kerstafdeling in bijv praxis) en in winkels zoals target en hobby lobby, maar ze hebben ook winkels met alleen maar halloween. Ik denk dat we wel naar 10 verschillende winkels zijn geweest. Mijn gastfamilie had al veel halloweendecoratie in huis dus we hadden niet heel veel nieuwe dingen gekocht, het was vooral om dingen te bekijken. Die dag hadden we het hele huis versierd voor halloween.


Zondag gingen we naar de film Hocus pocus (familie halloween film) in een oude bioscoop in Franklin. Voordat we naar de film gingen, gingen we eerst nog naar een snoepwinkel in Franklin waar ze 'bijzondere' snoepjes verkopen. Ze hadden daar ook 'dutch licorice' oftewel drop. We hadden 5 dropjes gekocht en in de avond had mijn gastfamilie het geproeft. Emily, Brandon en Ava vonden het niet lekker maar Lukas wel!


Woensdag hadden we geen school want er waren parent/teacher conferences. In de ochtend gingen we naar een apple orchard in Mooresville. Je kon een tas kopen en dan zoveel appels plukken als dat er in de tas past (en onderweg misschien een paar eten). Ook was er een pumpkin patch (heel veel pompoenen bij elkaar), je hebt die overal in Amerika in de herfst. In de middag hadden we de laatste voetbaltraining. Het was niet echt training want we gingen een film kijken en hadden heel veel eten besteld. Mijn voetbalcoach is Engelsdocent (hij is ook mijn Engelsdocent) en alle docenten hebben hier een eigen klaslokaal, dus we gingen in zijn klaslokaal een film kijken.


Donderdag was sectionals. We hadden helaas verloren met 4-1 en dat betekent dat het voetbalseizoen voorbij is. Mijn team speelde wel heel goed en ze zijn echt beter geworden sinds het begin van het seizoen. Ik vind het heel jammer dat het voetbalseizoen voorbij is want ik vond de trainingen elke dag heel leuk en ik heb veel leuke mensen leren kennen door voetbal.


Nu heb ik 2 weken herfstvakantie!

Reacties

Reacties

WSO

Hi Jente,

geniet van deze prachtige ervaring en dank voor je aanbod nieuwe leerlingen die ook een high school jaar willen doen van tips en ervaringen te voorzien!!

Groet,
Sophie Welling

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!