jenteusa.reismee.nl

Week 11

Vrijdagochtend begon de roadtrip naar Tennessee. Als eerst gingen we naar Mammoth Caves national parks in Kentucky (was ongeveer 2,5 uur rijden). Als eerst gingen we in de grot. Dit was de langste grot ter wereld (680 km lang!). Hier hadden we een rondleiding met een groep. Sommige gedeeltes waren heel ruim maar soms was het ook heel smal (een stukje van de grot heette zelfs 'fat man's missery omdat het heel smal was om doorheen te lopen). Dit was een droge grot. Na de grot gingen in het national park wandelen, het was een heel groot bos met een rivier). We gingen lunchen bij cracker barrel en daarna gingen we naar een tweede grot genaamd diamond caverns. Deze grot was een stuk kleiner en dit was een natte grot. Hier kregen we weer een rondleiding. Hierna gingen we weer wandelen in het national park en daarna weer in de auto voor 1,5 uur richting Nashville, Tennessee. We sliepen in een hotel in Hendersonville.

Zaterdag gingen we naar Nashville. Eerst gingen we naar het concertgebouw waar alle bekende country artiesten hebben opgetreden, grand ole opry house. Daarnaast was een heel groot hotel genaamd gaylord opryland resort and convention center. Dit is een heel duur hotel en ze hadden van alles daar. Heel veel winkels en restaurants en zelfs een rivier en waterval. Hierna gingen we naar downtown Nashville. In Nashville heb je 1 grote straat met bijna alleen maar bars (veel grote country artiesten hebben hun eigen bar hier). Er was heel veel country muziek overal. We hebben verder niet heel veel gedaan in de stad behalve rondlopen en wat souvenirswinkels bekeken. Aan het eind van de middag gingen we weer in de auto voor ongeveer 4 uur naar Gatlinburg. Dat is een stadje in het national park: Great Smokey Mountains. Hier verbleven we in een condo in de bergen. We kwamen in de avond rond 21:00 aan dus we konden nog niet heel veel zien van het uitzicht omdat het donker was.

Zondag was de eerste dag in Gatlinburg. In de ochtend gingen we de eerste route hiken. Deze route heet 'Chimney tops trail' en was bijna 3 km lang een berg op. Het was soms best stijl, aan het eind waren we meer dan 500 m hoger dan het begin. Her uitzicht aan het eind van de route was echt super mooi! Nadat we weer 3 km naar beneden hadden gelopen, reden we in de auto net over de grens naar North Carolina (Staat naast Tennessee). Hier was een andere route, die was niet heel lang maar wel heel stijl, genaamd Clingmans dome. Dit was het hoogste punt van de Great Smokey Mountains en het uitzicht was weer heel mooi. In de avond gingen we naar downtown Gatlinburg.

Maandag gingen we de hele dag naar Gatlinburg. Het is een klein stadje en is heel toeristisch. We gingen met een kabelbaan een berg op en bovenaan de berg was de langste voetgangersbrug van noord Amerika. In het midden was er een glazen vloer. In de avond gingen we midgetgolfen.

Dinsdag gingen we eerst weer hiken. De eerste route was door een bos en de tweede route was weer een berg op en bovenaan was een waterval. Hierna gingen we naar Pigeon forge (stadje dat lijkt op gatlinburg maar kleiner). Hier gingen we middageten en daarna gingen we in de auto naar huis, het was ongeveer 7 uur rijden. Het was echt een supergave reis en ik ben naar 3 nieuwe Amerikaanse staten geweest. (Ik ben nu in totaal al naar 7 staten hier geweest!). Foto's van de vakantie staan onder het kopje 'foto's'

Woensdag gingen we naar een pumpkinpatch waar we pompoenen hadden gekozen die we gaan snijden vlak voor Halloween. Donderdag en vrijdag hadden weniet zo veel bijzonders gedaan.