jenteusa.reismee.nl

Week 21

Zaterdag was het kerst. Lukas had iedereen om 7:00 wakker gemaakt want de kerstman was gekomen! Lukas en Ava geloven nog in de kerstman dus dat maakte het extra leuk. In mijn familie doen ze dat 1 cadeau van de kerstman komt en kleine cadeautjes in de stocking, en de rest van ouders. Van 'santa' had ik een meetlat van 1 yard gekregen, omdat ik altijd vraag hoeveel een inch enz is. Van emily en brandon heb ik vooral veel dingen met amerika gekregen: een trui van Indiana, een ketting in de vorm van Indiana, een waterfles met USA erop en nog veel meer. Ik had voor emily en brandon een fotoboek gemaakt met foto's van onze vakantie naar Kentucky en Tennessee en ze vonden het heel leuk. Verder hadden we met kerst niet heel veel gedaan, het is hier gewoonlijk om thuis te blijven met kerst en kerstpyjama aan te hebben de hele dag.


In Amerika is er geen 2e kerstdag, maar op zondag gingen we kerst vieren bij Brandons familie. Van Brandon's ouders had ik nog een Indiana trui gekregen.

Dinsdagavond ging ik met Haley bij Amelia thuis de basketbalwedstrijd van onze school kijken via de livestream (ze hadden dik gewonnen) en daarna gingen we eten bij Denny's


Woensdag ging ik met vrienden naar een basketbalwedstrijd van Purdue. Purdue is een van de 2 grote universiteiten in Indiana en is ongeveer 1.5 uur rijden. Sarah heeft vrienden die naar die school gaan en op die campus wonen, daarom gingen we naar die wedstrijd. Voor de wedstrijd hadden we een beetje rondgelopen op de campus en hadden ze hun dormroom laten zien. Het was heel cool om een keer een echte Amerikaanse universiteit te zien. De basketbalwedstrijd was ook leuk, alleen omdat het kerstvakantie was, waren veel studenten thuis ipv op de campus. Daarom was de sfeer in het stadion anders dan normaal (dat is wat ze mij vertelden). Ze speelden tegen een team uit Louisana en ze hadden gewonnen. Na de wedstrijd gingen we uiteten en toen we na 1.5 rijden weer thuis waren hadden we nog bij Sarah thuis een film gekeken.


Vrijdag was het oudjaarsdag. Oud en nieuw is hier veel minder groot dan in Nederland en vuurwerk is ook helemaal geen ding hier (ik woon in the middle of nowhere maar mijn familie zei dat het nergens hier in de buurt gewoonlijk is om vuurwerk af te steken). Alsnog was de avond wel heel gezellig, de vrienden van Emily en Brandon kwamen weer langs en we hebben de hele avond spelletjes gespeeld (ik had het eerste spel van 2022 gewonnen!)

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!